GIVI Magazine - Maggio 2016

ENGLISH TEXT GIVI EXHIBITIONS: CREATIVITA’ E INNOVAZIONE A MADRID E BARCELLONA Il settore moto spagnolo ha finalmente superato la crisi economica. I due Motorcycle Show di quest’anno, il MotoMadrid e il Motoh! Barcellona lo confermano: la presenza degli espositori è an- data oltre ogni rosea aspettativa e altissima è stata la risposta del pubblico. GIVI ha partecipato a entrambi gli eventi, presentando agli appassio- nati tutta la nuova collezione 2016 e interagendo con loro attraverso iniziative divertenti e creative. Quella che ha brillato maggiormente nelle due città spagnole è stata la “Customized polaroid photographies with GIVI products”. In pratica, attraverso la simulazione del formato Polaroid con telai di grande formato stampati con prodotti GIVI e con messaggi ad hoc, si è creata l’interazione con i visitatori che potevano inserirsi nella scena e farsi scattare foto con il cellulare ri- creando l’illusione di essere all’interno di una borsa da serbatoio, di un bauletto, di un casco gigante… Evidentemente l’iniziativa ha divertito e al tempo stesso permesso ai partecipanti di scoprire da vicino le qualità dei prodotti. Lo staff GIVI ha na- turalmente documentato e viralizzato tutto attra- verso i social; gli hashtag #GIVIMOTOMADRID e #GIVIMOTOH sono stati utilizzati per organizza- re gare tra foto inserite sulla pagina Facebook e su Instagram. Oltre 2.000 persone, tra Madrid e Barcellona, si sono fatte fotografare all’interno delle “nostre” cornici, raggiungendo così un impatto visivo che ha generato sui social circa 10.500 contatti. Ancora una volta GIVI ha dimostrato non soltanto di essere all’avanguardia inmateria di innovazione tecnologica e produttiva ma di sapersi mettere in gioco in azioni di “guerrilla marketing’” utilissime alla comunicazione. GIVI EXHIBITIONS: CREATIVITYAND INNOVATION ATTHEMADRIDANDBARCELONA The motorcycle field in Spain has finally overcome the economic crisis and a proof of it is the great attendance of public and tremendous success of both the two Motorcycle Shows hosted this year in Spain: MotoMadrid andMotoh! Barcelona. Overall, more than 55.000people enjoyedthecelebrationofbotheventswithGIVI’spresence. The strong competence in the motorcycle accessories market in Spain demands organization of different actions from the brands in order to generate a greater memory among competition. GIVI, who has great brand recognition among the Spanish motorcyclists, has innovated with the development of a creative idea that has shined at both the Madrid and Barcelona Shows: customized ‘polaroid photographies’ with GIVI products. With the idea of transmitting the final customer the qualities and benefits of GIVI’s product range, the action tried to reach great interaction between the public and the brand. The original 2-meter posters simulatedpolaroid photographies in which oversized GIVI’s products and key messages specially created for the occasion were included. These frames allowed attendees to pose behind them and take pictures with their own mobile phones in which it was given the impression theywere inside a top case, a tank bag or a giant helmet. Apleasant action that allowed attendees to have fun and collect a funnymemory while finding out the benefits of GIVI’s products. In both cases, the action was viralized through Social media, as the #GIVIMOTOMADRID and #GIVIMOTOH hashtags were used to do organize competitions amongst the tagged pictures in Facebook, Twitter and Instagram. With this action, more than 2.000people betweenMadrid and Barcelona were photographed with GIVI’s frames, thus reaching a huge visual impact, and also in Social Media, reachingmore than 10.500overall people. But the best of it is that, adding up to the standard stand, these actions generate a brand experience that leaves a deeper print on the consumer. Once again, GIVI has proved they are on top of their game regarding innovation, and also in communication and impressive ‘guerrilla marketing’ actions. 50  GIVI news

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