GIVI Magazine - Maggio 2017
ENGLISH TEXT ADVERTISING 2017…LIVE OurnewADVcampaigncontinuestofollowtheexample of “Explore, Enjoy” and this year it is presented to the publicinanevenmoredynamic,genuineandlivelyway. The campaign needs to pass a huge test: making sure thatperformancelivesuptotheproductsandthatnew products dedicated to adventure such as the Gravel-T range of bags, the Trekker Dolomiti cases and the integral helmets X-Carbon and X-Fiber all measure up. When a situation is more “explorer”, we used a little bit of layout restyling as the goal is to recreate a realistic situation and allow for a “live” experience. How did we reach this result? Firstly,weaskedaphotographerwithstrongdetermination, Alessio Barbanti, then we went to Liguria, from Varazze to Monte Fasce, to take full advantage of the light and the full range of different settings this land has to offer. Theexpedition,documentedthroughbackstagephotos,doesn’t start well: sudden snowfall forces us topostpone shooting. We start again with even more determination and after a first day of surveying, we are able to pinpoint all the different locations we need, from the sea all the way to the mountains, from the city to the cliffs. The rider and amodel reach us by the coast and Alessio begins to shoot photos. Later we travel back through the hills; here, both the sun and temperatures are kind and allow us to catch the true spirit of riding on two wheels. From the proofs, we gather that our “characters” are having lots of fun. We stop by a bar to ask for directions: we’re looking for a way to get back from an off-road stretch where even Google Maps gives up! A group of card players come to our aid and we get into a passionate discussionwith themon the quickest route to take; different schools of thought collide and old unfinished business seems to be a problembetween the two sides. The will to win never dies and in the end, we also reach our goal: a panoramic sight where the final missing shots are taken. This is the way the 2017 GIVI campaign has taken shape and it is ready to come to life before your very eyes. Enjoy! L’ADVERTISING 2017… DAL VIVO Un lieve restyling del layout accompagna la scelta di situazioni più explorer, allo scopo di rendere le situazioni più reali e dare al movimento la sensa- zione del “colto da vivo”. Come abbiamo raggiunto il risultato? Chiedendo aiuto a un fotografo con la grinta nel sangue, Alessio Barbanti, e recandoci in Liguria, da Varazze al Monte Fasce, per sfruttare al meglio la luce e il ventaglio di differenti situazioni che questa lingua di terra ci offre. La spedizione, documentata nelle foto del backsta- ge, non inizia sotto una buona stella: una nevicata improvvisa ci costringe a posticipare lo shooting. Ripartiamo ancor più determinati e dopo un primo giorno di sopralluogo riusciamo a individuare tutte le location di cui abbiamo bisogno, dal mare allamontagna, dalla città alla scogliera. Sulla costa ci raggiungono il pilota e una modella e Alessio inizia a scattare. Successivamente risaliamo le colline; qui il sole e la temperatura più clemente ci permettono di catturare l’anima della guida su due ruote. Dai provini si intuisce che i nostri “protago- nisti” si stanno divertendo alla grande. Facciamo tappa in un bar per chiedere indicazioni: stiamo cercando il modo per risalire un tratto di strada sterrato dove anche Google Maps si arrende. Ci viene in soccorso un gruppo di giocatori di brisco- la e ne nasce una discussione appassionata sulla via più breve da percorrere; varie scuole di pensie- ro si scontrano e riemergono antichi conti in so- speso tra le parti. La voglia di vincere non si spegne mai e, alla fine, anche noi raggiungiamo il nostro traguardo: un punto di vista panoramico dove facciamo gli scatti mancanti. La campagna Givi 2017 ha preso forma in questo modo ed è pronta per cominciare a vivere: sotto i vostri occhi. Enjoy! La nostra campagna ADV continua a percorrere il filone “Explore. Enjoy” e quest’anno si presenta al pubblico ancor più dinamica, più vera, più viva per superare una sfida non da poco: essere all’altezza delle performance di nuovi prodotti votati all’avventura come la linea di borse Gravel-T, le valigie Trekker Dolomiti e i caschi integrali X-Carbon e X-Fiber. 46 GIVI news
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy OTE3NQ==