GIVI Magazine - Maggio 2018

ENGLISH TEXT ANEWSOCIALMEDIA STRATEGY FOR THE PROMOTION OF THE WWW. GIVIEXPLORER.IT PORTAL TheGIVIportaldedicatedtomotorcycletravelenthusiasts renews its platform for social media communication. Withstorytellingat itscentre:travellersandtheiradventures increasingly become the main characters of the stories, while generating emotional involvement from visitors to the portal. Every motorcyclist and every journey is presented and enhanced through dedicated graphic templateswhich help the user to quickly identify the type of content displayed. In addition, increasinglymore space is dedicated to video clips, which today, is among the formatsmost appreciatedby themotorcycling community and is mostly used as a teaser tool to stimulate the curiosityofwould-bemotorcycleadventurersandtravellers. The new social strategy also highlights the experience of theGIVI brand through the publication of on-the-road adviceandpractical informationfortravellingbymotorcycle in specific countries. There are also tips and ideas for new adventures on two wheels shared mainly through thenew Instagramchanneland Instagram stories which invite users to explore new and exciting destinations. However, Facebook and Instagramare not only a means to promote the contentsoftheportal:theyalsobecome advantageous tools to stimulate its growth.Asamatteroffact,socialmedia management foresees the periodic publicationofvideosandpostingsthat invitesthetravellers of yesterday and tomorrow to submit, via the completion of the appropriate formon the portal, an account of either their latestmotorcycle adventure, or a future, aspirational project. For a portal that is continually abundant with stories and emotions to be narrated, shared and lived. Il portale GIVI dedicato agli appassionati di viaggi in moto rinnova la propria comunicazione social. Al centro lo storytelling: i viaggiatori e le loro avventure diventano sempre più protagonisti del racconto, a favore di un maggiore coinvolgimento emotivo del pubblico. Ogni biker e ogni viaggio è presentato e valorizzato attraverso template grafici dedicati, che aiutano l’utente ad individuare rapidamente la tipologia di contenuto visualizzata. Sempre più spazio, inoltre, è riservato ai video, oggi tra i formati più apprezzati dalla community, utilizzati soprattutto come strumento teaser, per stuzzicare la curiosità dei moto viaggiatori. La nuova strategia social mette in risalto anche l’esperienza del marchio GIVI, attraverso la pubblicazione di consigli on the road e informazioni pratiche per viaggiare in moto in specifici Paesi. Non mancano, inoltre, spunti e idee per nuove avventure su due ruote, condivisi soprattutto attraverso il nuovo canale Instagram e le Instagram stories, che invitano gli utenti ad esplorare nuove emozionanti destinazioni. Ma Facebook e Instagram non sono solo mezzi per promuovere i contenuti del portale: diventano anche strumento privilegiato per alimentarne la crescita. La gestione social prevede infatti la pubblicazione periodica di video e post che invitano i viaggiatori di ieri e di domani ad inviare - tramite l’apposito form del portale - il reportage della loro ultima avventura inmoto, o il progetto di quella che un domani vorrebbero realizzare. Per un portale sempre più ricco di storie ed emozioni da raccontare, condividere e vivere. UNA NUOVA STRATEGIA SOCIAL PER LA PROMOZIONE DEL PORTALE WWW.GIVIEXPLORER.IT VISITA FACEBOOK 46  GIVI news

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