GIVI Magazine - Novembre 2018

READY FOR FUTURE CHALLENGES 2018 will not only be remembered because it marked 40 years of business for the GIVI brand. Of course, the celebrations linked to this special event, which continued right up to the Salone di Milano, have given my family so much satisfaction… but an indelible mark will be left by the completion of many projects, all concentrated into the past few months, with an acceleration that has never been seen before, and which also involved structural modifications to the corporate divisions. The shift from limited company to a public company has marked a change that could no longer wait. We needed to “bring order” to the satellite, manufacturing, logistical and marketing realities that have grown over the past 40 years. A necessary step for our transformation into a 4.0 industry that we must complete so that we are ready to face future challenges. We have made some significant investments involving production, with the renovation of machinery, IT systems and logistics; and, what is more, we are focusing on improving cooperation with our distribution network and all the production units located across the globe. This ongoing revolution also involves the R&D Department. Technicians and designers are working on new families of accessories and on the possibility of carrying out operations, such as opening a top box via smartphone. Now back to the celebrations, not many people know that 2018 has witnessed yet another important occasion that has involved us personally: 20 years of collaboration with Lucio Cecchinello’s team. An intense sporting partnership, to which a wonderful book has been dedicated, written especially for the occasion and full of many significant and exciting images. Of all the projects that have been completed, a special mention should also go to the renovated showroom at our Headquarters in Flero, which has been made more practical, thanks to the separation of the display areas from the Academy, which has been redesigned along the lines of a traditional university lecture hall. This edition of the magazine contains an entire section dedicated to the profile of our new showroom. The great changes that I have described do not “shift” our mission by a single millimetre: the motorcyclist and the scooter rider are still at the heart of our business. The challenge will be to intercept their needs by using increasingly accurate and effective analysis tools. Our future… to continue the journey on two wheels! ENGLISH TEXT Ricorderemo il 2018 non soltanto per aver segnato i 40 anni di attività del marchio GIVI. Certo, i festeggiamenti legati a questo traguardo, protratti fino al Salone di Milano, hanno regalato alla mia famiglia tante soddisfazioni… ma un segno indelebile sarà lasciato anche dal superamento dei tanti progetti, tutti concentrati negli ultimi mesi, con un’accelerazione mai affrontata in precedenza, che hanno coinvolto anche con modifiche strutturali i comparti aziendali. Il passaggio da S.r.l. a S.p.A. ha siglato un cambiamento che non poteva più attendere. Serviva “mettere ordine” alle realtà satellite, produttive, logistiche e commerciali, cresciute nel corso di questi 40 anni. Un passo necessario alla trasformazione in industria 4.0, che stiamo portando a termine per essere pronti ad affrontare le sfide del futuro. Abbiamo fatto investimenti importanti che hanno coinvolto la produzione, attraverso il rinnovamento dei macchinari, i sistemi informatici, la logistica; e ancora siamo concentrati a migliorare le sinergie con la rete distributiva e con tutte le unità produttive presenti nel mondo. La rivoluzione in atto coinvolge anche il reparto R&D. Tecnici e progettisti stanno lavorando a nuove famiglie di accessori e alla possibilità di eseguire operazioni, ad esempio l’apertura del bauletto, tramite lo smartphone. Tornando ai festeggiamenti, non molti sanno che il 2018 è “testimone” di un altro importante risultato che ci coinvolge in prima persona: i 20 anni di collaborazione con il team di Lucio Cecchinello. Un intenso sodalizio sportivo, al quale è dedicato uno splendido libro, redatto per l’occasione, corredato di tante immagini significative ed emozionanti. Tra i progetti portati a termine una menzione speciale merita la rinnovata showroom della sede di Flero, ora maggiormente fruibile rispetto al passato grazie alla separazione tra spazio espositivo e Academy, ridisegnata sullo stile della classica Aula Magna universitaria. Alla nuova showroom è dedicato un ampio profilo all’interno di questo numero del magazine. I grandi cambiamenti che ho provato a raccontarvi non “spostano” di un millimetro la nostra mission: il motociclista e lo scooterista restano al centro. La sfida sarà quella di intercettare le loro esigenze attraverso strumenti di analisi sempre più puntuali ed efficaci. Il nostro futuro… continuerà a viaggiare su due ruote! HENDRIKA VISENZI Amministratore Delegato PRONTI ALLE SFIDE FUTURE GIVI MAGAZINE Autorizzazione rilasciata dal Tribunale di Brescia N.17 del 27/02/2009 GIVI S.P.A. Via Ungaretti, 48 - 25020 Flero (Bs) www.givimoto.com Direttore Responsabile: Giampaolo Meda Hanno collaborato: Simona Montini Mario Frati Franco Amadei Alicia Baladan Anna Koj EDITORIALE 3 Givi Magazine November 2018

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