GIVI Magazine - Dicembre 2020

READY FOR NEW SITUATIONS The events of 2020 put everybody to the test. Never before have we faced a pandemic. A variable which could never have been foreseen, the health crisis changed our habits and our lives, and desires were put on stand-by. The imminent arrival of the vaccine brings the hope that, in a few months, everything can go back to normal. I’m optimistic. Looking more specifically at the world of GIVI, just like every other company linked to free-time activities, after an initial moment of shock, we worked to adjust production and evaluate diversification in light of the restrictions imposed combined with the uncertain future. We didn’t let down our guard. We obstinately worked to focus on competitiveness, refusing to make it a matter of mere survival. For us, achieving this result meant focussing more on technological knowledge and learning how to fully take advantage of the potential offered by digital and web opportunities, starting with smart working that began during the lockdown and subsequently implementing new design and external communications tools. We also added to our agenda the goal - for a company with importance for the community - of offering assistance to those on the front lines combating the virus. This became a reality through the development and production of a protective visor certified for use in healthcare situations, the S302, which we donated to certain major entities in local area. Turning to focus on the two-wheeled sector, 2020 clearly created a desire to get back in the saddle. Despite the difficult situation, the number of registrations exceeded expectations. GIVI moved forward with its research projects, expanding its collection with new items and restylings and demonstrating its ability to follow trends, such as electric-based transportation. What we missed during the final part of the year was direct contact with the public, the “physical” presentation of the new items for 2021, meeting with passionate fans at the stand, together with visits from motorcyclists and specialised press, given that Europe cancelled all fairs for the sector. Opting for a “virtual” option is the only possible path at the moment. We’re embarking on it, presenting the new products for 2021 through publishing initiatives in motorcycle magazines and on websites. Additionally, we have created a multimedia project, GIVI NEXT TO ME, a virtual space which helps visitors discover new products with the help of videos, pictures, descriptions and 3D models. We’ve dedicated space for this extraordinary initiative in this issue of the Magazine. Challenges continue to present themselves. The situation is changing as it never has before... but we will be ready. ENGLISH TEXT EDITORIALE PRONTI A NUOVI SCENARI EDITORIAL READY FOR NEW SITUATIONS OMAGGIO A CAL CRUTCHLOW SEI STAGIONE INSIEME, IN PISTA! AN HOMAGE TO CAL CRUTCHLOW SIX SEASONS ON ONE TRACK! LA NUOVA COLLEZIONE ALLA TIPOLOGIA SI AFFIANCA L’ATTITUDINE! THE NEW GIVI COLLECTION TYPE PAIRED WITH ATTITUDE! TURISMO THE MALAYSIAN ADVENTURE TURISM THE MALAYSIAN ADVENTURE CHI PARLA DI NOI (MENSILE MOTOCICLISMO) UN MONDO DENTRO - TECNICA, COME NASCONO LE VALIGIE HOW TALKS ABOUT US (MOTOCICLISMO MAGAZINE) A WORLD WITHIN TOUR VIRTUALE GIVI NEXT TO ME VIRTUAL TOUR GIVI NEXT TO ME GIVI IN THE WORLD A GIVI VIETNAM LO SME 100 AWARD’S… GIVI IN THE WORLD GIVI VIETNAM WINS THE SME 100 AWARD’S… Quanto è successo nel corso del 2020 ha messo tutti a dura prova. Mai in passato abbiamo affrontato una pandemia. Variabile assolutamente non calcolabile, questa emergenza sanitaria ha cambiato le nostre abitudini; il nostro stile di vita e le nostre passioni sono state messe in stand- by. L’arrivo imminente del vaccino fa crescere la speranza che tra qualche mese si potrà tornare alla normalità. Sono ottimista. Allargando il discorso al mondo GIVI, anche noi, come ogni altra realtà produttiva legata alle attività del tempo libero, dopo un primo momento di totale smarrimento abbiamo puntato a riprogrammare la produzione e valutare qualche diversificazione in funzione delle restrizioni introdotte e del futuro incerto. Non abbiamo abbassato la guardia; abbiamo cercato con ostinazione come tornare a mettere in primo piano la competitività e allontanare l’idea di sopravvivenza. Arrivare a questo risultato ha significato per noi puntare maggiormente sulle conoscenze tecnologiche a disposizione e imparare a sfruttare le potenzialità del digital/web a partire dallo smart working, attivato durante il lockdown, fino a mettere in campo nuovi strumenti di progettazione e di comunicazione verso l’esterno. Abbiamo aggiunto all’ordine del giorno anche la necessità - per un’azienda che porta un nome importante per la comunità – di offrire un aiuto a chi è impegnato in prima persona nella lotta al virus. Questa necessità è diventata realtà con lo sviluppo e produzione di una visiera protettiva certificata per impieghi sanitari, la S302, che abbiamo devoluto ad alcuni importanti enti del territorio. Focalizzandoci sul mondo delle due ruote, il 2020 ha evidenziato sicuramente la voglia di tornare in sella in libertà: nonostante la situazione difficile, i numeri dell’immatricolato hanno superato le aspettative. GIVI ha portato avanti i progetti allo studio, allargando la propria collezione con novità e restyling e mostrando di saper seguire le tendenze, come quella che sta portando in primo piano la viabilità elettrica. Quello che è mancato in quest’ultima parte dell’anno è stato il rapporto diretto con il pubblico, la presentazione “fisica” delle novità 2021, l’incontro allo stand con gli appassionati (l’Europa ha cancellato tutte le fiere di settore), le visite dei piloti e della stampa specializzata. Optare per il “virtuale” appare al momento come l’unica strada percorribile. Lo stiamo facendo presentando le novità 2021 attraverso le iniziative editoriali di riviste e siti web motociclisti e, non contenti, anche attraverso un nostro percorso multimediale, il GIVI NEXT TO ME, spazio virtuale che accompagna i visitatori alla scoperta dei nuovi prodotti con l’aiuto di video, immagini, descrizioni e modelli 3D. A questa straordinaria iniziativa dedichiamo uno spazio in questo stesso numero del Magazine. Le sfide continuano a presentarsi alle nostre porte. Gli scenari cambieranno come mai in passato… ma noi saremo pronti. HENDRIKA VISENZI Amministratore Delegato PRONTI A NUOVI SCENARI GIVI MAGAZINE Autorizzazione rilasciata dal Tribunale di Brescia N.17 del 27/02/2009 GIVI S.P.A. Via Ungaretti, 48 - 25020 Flero (Bs) www.givimoto.com Direttore Responsabile: Giampaolo Meda Hanno collaborato: Simona Montini Arianna Meda Pietro Ambrosioni Agenzia Kiki Lab Antonio Rizzini SOMMARIO EDITORIALE Givi Magazine December 2020 www.givimoto.com 3 4 10 16 26 42 45 2 3 Sommario / Editoriale Givi Magazine December 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy OTE3NQ==