GIVI MAGAZINE - JUNE 2024

DESIGN AND INNOVATION In a world that never stops evolving, keeping up with the times is a constant challenge, particularly for those counted as market leaders. Luckily, the two-wheeled sector doesn’t set the same breakneck pace as other, more “strategic” areas, allowing us to predict what lies ahead… at least in the short term. Our group has been a global presence for some time, represented on every continent. We hold on to this status by analysing in meticulous detail every single market in which we appear, including its rules and the preferences of its end users. This information-gathering is a crucial first step; only afterwards can we position ourselves as a brand. Thanks in part to this policy, we celebrated our 45th anniversary last year, a milestone that brought immense satisfaction. But resting on our laurels is not our style, so the question is: what’s next for us? In last December’s editorial, I turned the spotlight on our dedication to design and innovation, which is precisely the pathway we are pursuing. In this issue of the magazine, you’ll find two articles linked to these very aspects: the prestigious Red Dot Award for best product design, presented by the jury to our iconic MAXIA 5 top case; and another celebration of innovation with the review of the new Smart Security Lock mechanism, one of the products that we are in the process of introducing to the market and which we will feature at the upcoming edition of EICMA. In recent months, we have also been making important changes in terms of the company’s digitalisation. This will lead to the implementation of new management softwares, which can respond more thoroughly to the needs of the sales network. Our YouTube page, the Givi Channel, also deserves a special mention. We are focusing more and more energy on this medium, so that we can best communicate directly with our end users. In particular, the “FOR YOUR MOTORCYCLE” playlist presents and gives detailed descriptions of the equipment mounted on specific motorcycle models. Being able to exchange views with our users has always been an essential consideration for us. It is your feedback that allows us to evaluate new suggestions, to understand what we need to improve and which products remain popular year after year. That’s why we’re looking forward so much to seeing you at EICMA! We’ve got lots of intriguing innovations in store, and can’t wait for the chance to share them with you. ENGLISH TEXT DESIGN E INNOVAZIONE Il mondo è in continua evoluzione e restare al passo, soprattutto per chi è considerato leader di mercato, è una sfida continua. Per fortuna il settore delle due ruote segue ritmi un po’ meno serrati di altri considerati più strategici e questo ci consente di fare previsioni… anche se non a lunga scadenza. Il nostro è da tempo considerato un gruppo globale, presente in tutti i continenti. Uno status che si mantiene analizzando con precisione ogni singolo mercato in cui si è presenti, le sue regole e le preferenze degli utenti finali. Bisogna prima imparare e soltanto successivamente presentarsi come marchio. Questa politica ci ha portati lo scorso anno a festeggiare il nostro 45simo anniversario. Un traguardo gratificante certo, ma non ci si può adagiare sugli allori, non è da noi. Come ci stiamo muovendo? Nell’editoriale dello scorso dicembre ho messo in primo piano l’attenzione a design e innovazione, ed è proprio questa la strada che stiamo seguendo. All’interno di questo numero del magazine troverete due articoli legati ai trend indicati: il premio per il miglior product design assegnato alla nostra iconica valigia MAXIA 5 da parte della giuria del prestigioso Red Dot Award; e ancora spazio all’innovazione con la recensione della nuova serratura Smart Security Lock, uno dei prodotti che stiamo introducendo sul mercato e che porteremo alla prossima edizione di EICMA. Stiamo affrontando in questi mesi un cambiamento importante anche a livello di digitalizzazione aziendale, che porterà all’implementazione di nuovi gestionali, capaci di rispondere in maniera sempre più esaustiva, alle esigenze della rete vendita. Un accenno lo merita anche il nostro canale YouTube, Givi Channel, strumento nel quale investiamo sempre più energie al fine di comunicare nel migliore dei modi anche con i nostri utilizzatori finali. Nello specifico, la playlist “FOR YOUR MOTORCYCLE”, presenta e spiega nel dettaglio gli allestimenti montati su specifici modelli di moto. Poter dialogare con i nostri utenti è da sempre un aspetto fondamentale per noi. È attraverso il vostro feedback che possiamo valutare le nuove proposte, comprendere cosa migliorare e quali prodotti continuano invece ad ottenere consensi anno dopo anno. Per questo motivo, non vediamo l’ora di incontrarvi a EICMA! Abbiamo in serbo molte novità interessanti e aspettiamo soltanto di condividerle con voi. HENDRIKA VISENZI Amministratore Delegato GIVI MAGAZINE Autorizzazione rilasciata dal Tribunale di Brescia N.17 del 27/02/2009 GIVI S.P.A. Via Ungaretti, 48 - 25020 Flero (Bs) www.givimoto.com Direttore Responsabile: Giampaolo Meda Hanno collaborato: Arianna Meda Simona Montini Elia Lombardi EDITORIALE

RkJQdWJsaXNoZXIy MjI0NDk4Mg==