GIVI Magazine - Maggio 2019

GIVI AROUND THE WORLD Last year we celebrated 40 years of business. We did this with a series of initiatives and events that officially ended in November during EICMA. In these four decades the company has expanded worldwide, inaugurated production units and direct branches and sealed distribution agreements. In a similar context, I assure you, the celebrations never end. For example, in March 2019 GIVI ASIA celebrated its 25th anniversary and during the year the same goal will be reached by GIVI France. GIVI Iberica follows closely, as it celebrates 20 years. Goals that give me the opportunity to deepen concepts that I hold dear, linked to the choices that led the company to become a world leader in the motorcycle and scooter accessories segment. We have put down our “roots” in other continents... without losing anything of our being 100% made in Italy. This “delocalisation” has not affected the Italian production plants, which remain strongly anchored in the Brescia area. What works in Italy, or even in Europe, does not necessarily have the same chance of success in Asia or South America. Changing culture is followed by different needs... and a motorcycle park that is often far from that of the markets closer to ours. The globalisation we are pursuing aims to penetrate rapidly expanding foreign markets with direct presence. With made to measure business plans, units for dedicated manufacturing and commercial branches we are currently operating abroad in France, Spain, the UK, Germany, Brazil, Malaysia, Vietnam, Indonesia and the USA. Among the many milestones that are part of our history, in this issue of the Magazine we have chosen to tell you about GIVI ASIA. Founded in Malaysia in 1994, today this company manages the Malaysian, Vietnamese and Indonesian production plants in perfect synergy, not to mention a large network of distributors. Over time, the choice made a quarter of a century ago by my father, which was certainly a courageous one at a time when skills were created in the field, has proven to be absolutely right, as it has allowed us to develop in the rest of the Asian continent. Just think, in Malaysia alone we are now present with the GIVI brand in over 600 dealers and we collaborate with a good number of OEM manufacturers in the motorcycle sector. The secret to our success? The world is changing fast, and those who, like us, need the support of dealers and end users must show that they can keep up with the times. GIVI does it around the world with efficiency, timeliness of distribution, research and product reliability. In all this, the research and innovation carried out by the R&D staff in Flero stand out, as it in turn dictates the rules and exchanges experience with the delocalised research offices. The future of our brand is based on this idea of global quality, every single day. ENGLISH TEXT EDITORIALE GIVI NEL MONDO EDITORIAL GIVI AROUND THE WORLD INSIDE GIVI IN ASIA DA 25 ANNI INSIDE GIVI IN ASIA FOR 25 YEARS TURISMO ITALIA NELLA TERRA DEGLI ANTICHI ITALY ON THE ROAD IN THE LAND OF THE ANCIENTS CHI PARLA DI NOI RUBRICA “ACCESSORI” DELLA RIVISTA MOTOTURISMO WHO TALKS ABOUT US TWICE-MONTHLY COLUMN PUBLISHED IN MOTOTURISMO TECNICA SUPPORTI PORTA DEVICES TECH DEVICE HOLDERS DALL’ESTERO CHI VA IN MOTO NEGLI USA? DOSSIER ANY RIDER IN THE USA? GIVI NEWS NOVITÀ - ATTIVITÀ - CURIOSITÀ GIVI NEWS NEWS - FACT - CURIOSITIES Lo scorso anno abbiamo festeggiato i 40 anni di attività. Lo abbiamo fatto con una serie di iniziative ed eventi che si sono conclusi ufficialmente a novembre in occasione di EICMA. In queste quattro decadi l’azienda si è espansa a livello mondiale, ha inaugurato poli produttivi, filiali dirette, accordi di distribuzione. In un contesto simile, vi assicuro, le celebrazioni non finiscono mai. Ad esempio nel marzo del 2019 GIVI ASIA ha festeggiato i 25 anni e nel corso dell’anno lo stesso traguardo temporale verrà toccato da GIVI France. Segue a ruota GIVI Iberica, che di anni ne festeggia 20. Traguardi che mi danno lo spunto per approfondire concetti a cui tengo molto, legati alle scelte che hanno portato l’azienda a diventare leader mondiale nel segmento degli accessori per moto e scooter. Ci siamo “radicati” in altri continenti… senza perdere nulla del nostro essere made in Italy al 100%. La “delocalizzazione” non ha interessato gli impianti produttivi italiani, che rimangono fortemente ancorati al territorio bresciano. Ciò che funziona in Italia, o anche in Europa, non necessariamente ha le stesse chance di successo in Asia o Sudamerica. Al cambio di culture seguono differenti necessità… e un parco moto spesso lontano da quello dei mercati più vicini al nostro. La globalizzazione portata avanti punta alla penetrazione dei mercati esteri in forte espansione attraverso una presenza diretta, con business plan ad hoc, stabilimenti per produzioni dedicate e filiali commerciali che oggi, fuori dai confini, sono presenti in Francia, Spagna, U.K., Germania, Brasile, Malaysia, Vietnam, Indonesia, USA. Tra le tante tappe che ne costellano la storia abbiamo scelto di raccontarvi, nelle pagine di questo Magazine, quella di GIVI ASIA. Fondata in Malaysia nel 1994, oggi questa società gestisce in perfetta sinergia i poli produttivi malese, vietnamita e indonesiano oltre ad una nutrita rete di distributori. La scelta fatta un quarto di secolo fa da mio padre, sicuramente coraggiosa in un momento in cui le competenze si creavano sul campo, si è dimostrata con il tempo assolutamente corretta, permettendoci di svilupparci nel resto del continente asiatico. Pensate che nella sola Malaysia oggi siamo presenti con il marchio GIVI in oltre 600 concessionari e collaboriamo con un buon numero di produttori OEM del settore moto. Il segreto del nostro successo? Il mondo cambia in fretta e chi, come noi, ha bisogno del supporto dei dealer e degli utenti finali deve dimostrare di saper stare al passo con i tempi. GIVI lo fa in tutto il mondo con l’efficienza, la tempestività della distribuzione, lo studio e l’affidabilità dei prodotti. Su tutto questo svettano la ricerca e l’innovazione portate avanti dallo staff R&D di Flero, che a sua volta detta le regole e si confronta con gli uffici di ricerca delocalizzati. È su questa idea di qualità globale che si basa ogni giorno il futuro del nostro marchio. HENDRIKA VISENZI Amministratore Delegato GIVI NEL MONDO GIVI MAGAZINE Autorizzazione rilasciata dal Tribunale di Brescia N.17 del 27/02/2009 GIVI S.P.A. Via Ungaretti, 48 - 25020 Flero (Bs) www.givimoto.com Direttore Responsabile: Giampaolo Meda Hanno collaborato: Simona Montini Mario Frati Pietro Ambrosioni Arianna Meda Pietro Bartolomei SOMMARIO EDITORIALE Givi Magazine May 2019 www.givimoto.com 3 4 10 20 24 30 38 2 3 Sommario / Editoriale Givi Magazine May 2019

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